Test off-road rozmiar opony 215/65 R16

Eksperci samochód magazyn “Auto Review” przetestowany 12 modeli opon w rozmiarze 215/65 R16.

Wymiar 215/65 R16 – najbardziej powszechne wśród “crossover” opon, wielu producentów oferuje dwa lub nawet trzy modele – z różnym “off-road”. Dla siebie i nie ugrzęznąć w tej różnorodności, poznajemy naszych producentów programu testów opon – i przesunął ciężar wyboru na nich. Podejść inaczej. Firma Pirelli , na przykład, że lepiej jest, aby pokazać się otwarcie drogi opony Scorpion Verde, choć Pirelli arsenal jest bardziej “toothy” opony Scorpion STR. O to samo i firma przeszła Continental , dostarczając opony drogowe testowania CrossContact UHP. Ale dla Michelin były “Toothy” opony krosowe Latitude. Yokohama wprowadziła nowe uniwersalne opony Geolandar SUV, a Bridgestone i Dunlop odrzucił naszą ofertę, która, oczywiście, był powodem do rezygnacji z tych popularnych marek opon w teście: kupiliśmy opony Bridgestone Dueler H / T 689 i Dunlop Grandtreck AT3.

Mieliśmy więcej i koreańskich opon ( Hankook Dynapro HP i Kumho Solus KH17) i rosyjski (Viatti Bosco / T, Amtel Cruise 4X4 i Cordiant All-Terrain), 1/12 set – ten autobus, w którym przenośnik “obute” Renault Duster: Continental CrossContact LX.

Testowane opony:

  • Amtel Cruise 4×4
  • Bridgestone Dueler H / T 689
  • Continental ContiCrossContact LX
  • Continental ContiCrossContact UHP
  • Cordiant Terenowe
  • Dunlop Grandtrek AT3
  • Hankook Dynapro HP RA23
  • Kumho Solus KH17
  • Michelin Latitude Krzyż
  • Pirelli Scorpion Verde
  • Viatti Bosco / T
  • Yokohama Geolandar SUV G055

Wszystkie opony montować na felgach aluminiowych, wyważanie … Oto pierwsze wyniki! Najmniej ołowiu zajęło zrównoważyć Hankook, Kumho, Yokohama oraz Amtel, a przede wszystkim, a szczególnie domagał Dunlop Cordiant – Prawie obciążniki funt na planie! Jest to miara tzw opon heterogeniczności masowych. Oczywiste jest, że mniejsze wagi wymaga zrównoważenia, wykonane więcej jakości opon .

Z węża ogrodowego i systemu nawadniania natryskowego zbierać – i rozpocząć wyścig na asfalcie. Pierwszy – hamowanie od 80 kilometrów na godzinę W każdym zestawie – co najmniej sześć razy, kładąc pedał do maksymalnej sile (Duster jest wyposażona w ABS). Środek przeszedł zatrzymać drogę, mamy średnią z wyników – i stwierdzić, że do najlepszych w tym rodzaju testów opon Pirelli samochodzie zamarzły ponad 26,5 metrów, a opony Dunlop – prawie dziesięć metrów od hotelu.

Mokry asfalt, ale problem jest inny: wypracowanie, które top test prędkości może utrzymać samochód w zaznaczonym fragmencie, symulując łuk o promieniu obrotowej 35 metrów. To jest, jeśli w poprzednim ćwiczeniu oceniano przyczepność opon na asfalcie w kierunku wzdłużnym, to jest – zdolność do postrzegania opon obciążeń poprzecznych. Wyrównanie jest taka sama: najlepszy – Pirelli, najgorszy – Dunlop.

I ostatni “wet” ćwiczenie – imitacja nagłej przeszkody alternatywne wokół spotkałem. Jego wyniki również odzwierciedlają wrażliwość obciążeń bocznych opony, ale tym razem dynamicznie zmiany obciążenia – zarówno w kierunku i wielkości. Problem – “znaleźć” prędkość czystego manewru. Jeśli opony są Pirelli dozwolone nasze Unikaj przeszkód tester z prędkością 71,8 kmh, opony Dunlop w samochodzie zaczęły wypadać na aut oznakowanych korytarzy przy prędkościach powyżej 66,5 kmh

Teraz – hamowania awaryjnego oraz “perestavka”, ale na suchej nawierzchni. Wyrównanie jest taki sam, z tym, że osoby z zewnątrz, opony Dunlop, Rosja dołączyła do hamowania opon Cordiant Terenowe.

Ale nie zapominajmy, przyrodzone. Kiedy ponad 120 lat temu, było pierwsze opony pneumatyczne (przez sposób, wynalazek Jana Dunlop), ich główną zaletą uznano komfort! A co z komfortem pneumatyki naszej dzień? Niestety, większość “grippy” opony były bardzo “twardy” – to Pirelli Scorpion Verde i Continental CrossContact UHP. Na złej drodze jest o wiele bardziej przyjemny do jazdy na oponach Michelin Latitude Krzyża. I robią hałas mniej niż inne. Były dość wygodne opony Continental CrossContact LX, Cordiant Terenowe, Yokohama Geolandar SUV. Jednak nawet najbardziej hałaśliwych w teście opon Continental CrossContact UHP Pirelli Scorpion Verde i nie powoduje podrażnień.

Teraz – rolling Ocena oporu. Przyspieszenie do 110 km / h, przejście do “neutralnie” – i czekać, aż samochód się zatrzyma. Już spływać, mniejsze opory toczenia, więc w związku z tym potrzeba mniej energii, aby pokonać, a w wyniku – wygranej w paliwa. To ćwiczenie jest lepsze od innych, aby pokazać się Kumho opony i Bridgestone, ale gorzej – Cordiant Terenowe. W praktyce może to oznaczać różnicę w zużyciu paliwa między 05:55 proc.

I wreszcie, krzyż. Poszliśmy do tego samego toru dirt placu badań, które już jeździł Renault Duster w naszym przyspieszonym teście życia. Pamiętacie dowcip, tym lepsza przepuszczalność, tym więcej Uruchom w ciągniku? “Traktor” był UAZ, a najbardziej “spacerować” opony – Yokohama Geolandar SUV. Oni pewnie Duster pozostawia głębokie koleiny, słynne wspinaczka na śliskich stokach. Doskonałe opony na błoto jesienią! Dobra praca na drogach i Dunlop Tires. Ale Pirelli następnie usiąść w kałuży – “smooth” protector działa dobrze na asfalcie, ale bezradny w błocie.

Zwracamy się do wyników. Postawiliśmy hipotezę, że “średnia” właściciela samochodu jest Duster Renault, przejazd na drodze będzie miał maksymalnie 20% biegu, stąd proporcja “off-road” szacunków ogólnej. Pozostałe 80% to asfalt, a bardziej zwracano uwagę na bezpieczeństwo na mokrym asfalcie. W ramach tych priorytetów są zwycięzcy testu opon Pirelli Scorpion Verde i Continental CrossContact LX. A jeśli najpierw polecam dla tych, którzy rzadko ściąga asfalt, a drugi jest bardziej uniwersalny. A najlepsze opony dla tych, którzy często mają kałużę błota, – Yokohama Geolandar SUV. By the way, to miła niespodzianka Nizhnekamsk zimowe Viatti Bosco / T. Biorąc pod uwagę ich cenę – doskonały wybór!

Klasyfikacja końcowa

I więcej. Większość autobusów, które w badaniu, są oznaczone “M + S” (Mud + Snow, “mud + snow”), co oznacza ich całoroczną pracę. Ale celowo nie obejmować sprawdzanie testów programu dla osłoną zimową, ponieważ wierzą, że w większości regionów Rosji, w zimie jest lepiej jeździć na prawdziwych opon zimowych.

Miejsce Autobus Ekspertyza
1

Ocena: 8,50

Indeks nośności / prędkości: 98H
Wzór bieżnika: asymetryczna
Waga, 10.7 kg
Twardość Shore bieżnika, DE 65.
Głębokość bieżnika, 8,8 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 86
Kraj pochodzenia: RumuniaNie na darmo, że opony te zostały wybrane do oryginalnego wyposażenia samochodu Renault Duster! Dobry sprzęgające właściwości na suchej i mokrej nawierzchni współistnieć z komfortu akustycznego i gładkość. I w błocie, opony te działają dobrze. Duster pewnie manewr “test łosia” oraz na suchej i mokrej nawierzchni, osiągając jeszcze wyższą stawkę niż “premiumnyh” opony Continental CrossContact UHP.

To właśnie te uniwersalne opony i większość właścicieli chce podobne maszyny.

Kontynentalny
ContiCrossContact LX

+ Prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni
+ Jazdy
+ Komfort akustyczny
Wysoka cena
1

Ocena: 8,50

Indeks nośności / prędkości: 102H
Wzór bieżnika: asymetryczna
Waga, 12.1 kg
Twardość Shore bieżnika, ed. 62
Głębokość bieżnika, 8,5 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 45
Kraj pochodzenia: Wielka BrytaniaNajlepsze opony dla bezpieczeństwa! Jednakże, za wybitne uścisku komfort trzeba zapłacić. Ponad szorstkiej powłoki na oponach tonie zanucić wszystkie inne hałasu. I opór toczenia jest zbyt duży – nie uzasadnia swoją piękną nazwę Verde, które tłumaczone z włoskiego oznacza “zielone”. Jednak Duster właściciel powinien powiadomić inne: na tych oponach jest mało prawdopodobne, aby być w stanie wykorzystać potencjał swojego imponującego samochodu terenowego.

Pirelli
Scorpion Verde

+ Właściwości przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni
+ Prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni
Cross
Ride
Hałas
3

Ocena: 8,45

Indeks nośności / prędkości: 98H
Wzór bieżnika: Symetryczny
Waga, 10.9 kg
Twardość bieżni Shore, wyd. 66
Głębokość bieżnika, 9,0 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 39
Kraj pochodzenia: TajlandiaBieżnika Nowe opony Yokohama jak frezów – w teorii, poszarpane ściany podłużne rowki powinny działać dobrze off-road. I działa! Duster dobrze na błotnistej polnej drodze i łatwo wybrany z głębokiej koleiny. Nawet bez połączenia napędu na tylne koła!

Zachęcające jest to, że opony zapewniają komfortową jazdę i asfaltu – miękki przyjemny i praktycznie cichy tocznych.

Jednak podczas wykonywania ekstremalnych radość manewry nie powodują. Do “perestavke» Duster choć rozwija dobrą prędkość, ale wychodzi w poślizg, prawidłowe rozliczanie ze sterowaniem przechwyceniu. A przy wejściu do kolei na mokrej nawierzchni trzeba być czujnym – zacznij przesuwając znacznie wcześniej niż w opony Pirelli lub Continental.

Dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy chcieliby odejść od asfaltu.

Yokohama
Geolandar SUV G055

+ Przepuszczalność
+ Jazdy
+ Komfort akustyczny
Boczne właściwości przyczepności na mokrej nawierzchni
4

Ocena: 8,35

Indeks nośności / prędkości: 98H
Wzór bieżnika: Symetryczny
Waga, 11.2 kg
Twardość Shore bieżnika, ed. 67
Głębokość bieżnika, 8,2 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 61
Kraj pochodzenia: RosjaOpony produkowane w Rosji Viatti technologii poboru. Budowa i konstrukcja bieżnika opracowała firma inżynieryjna, organizowany przez byłego wiceprezesa Continental AG Wolfgang Holtsbahom.

Obchodzenie się na mokrej nawierzchni – aby dopasować opony Pirelli i Continental. Ale w suchych i off-road opony w tych pośrodku.

Ogólnie rzecz biorąc, dobry bilans cech konsumentów, a jeśli koreluje z ceną, to prawie lepsze opony w naszym teście.

Viatti
Bosco / T

+ Właściwości Sieć na asfalcie
+ Prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni
Średnia komfort i terenowe
5

Ocena: 8,25

Indeks nośności / prędkości: 98H
Wzór bieżnika: asymetryczna
Waga 9.9 kg
Twardość Shore bieżnika, ed. 60
Głębokość bieżnika, 8,5 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 43
Kraj pochodzenia: FrancjaOpony te zostały zaprojektowane z myślą o potężnych, szybkich samochodów. Ta interpretacja i zakres wymiarów, w którym nie ma nawet 23-calowe koła, które umożliwiają przyspieszenie do 270 km / h! Ale na “ziemskich” prędkościach opony wykazują doskonałe właściwości na chwytające nawierzchni mokrej i suchej. Oto tylko awaria w przesuwane są zbyt surowe.

Ale najbardziej zauważalne wadą – wysoka sztywność i hałasu: wyboista droga podróżować nieprzyjemne, i na drodze czasami niemożliwe. Szczególnie “vnatyag” – koła, a następnie odwołać się do bezużytecznej poślizgu.

Dobre opony za dobre drogi.

Kontynentalny
ContiCrossContact UHP

+ Właściwości przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni
+ Control na mokrej nawierzchni
Comfort
Cross
Cena
6

Ocena: 7,95

Indeks nośności / prędkości: 98H
Wzór bieżnika: asymetryczna
Waga, 11.3 kg
Twardość Shore bieżnika, ed. 63
Głębokość bieżnika, 7,5 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 36
Kraj pochodzenia: Korea PołudniowaModel nie jest nowy, ale nadal konkurować. Droga hamowania na mokrej nawierzchni tylko nieznacznie więcej niż w opony Pirelli lub Continental. Podczas manewrów “Turn” i “perestavka” oprocentowanie powyżej średniej, ale nie jest to uczucie nadmiernej masy – samochód ciężko “wypełnienia” w rotacji lub przesunięcie do następnego pasa.

Brak poważniejszych dolegliwości, i dla wygody, ale o przekroju problemu: nawet w cztery koła Duster tryb napędu brnąc bezradnie w rutynę, nie mogąc uciec od niego.

Ale przynajmniej oporu toczenia opon.

Kumho
Solus KH17

+ Charakterystyka hamowania na mokrej i suchej nawierzchni
+ Niskie opory toczenia
Cross
7

Ocena: 7,90

Indeks nośności / prędkości: 98T
Wzór bieżnika: asymetryczna
Waga, 11.4 kg
Twardość Shore bieżnika, ed. 64
Głębokość bieżnika, 9,0 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 34
Kraj pochodzenia: Rosja (CSZ)Po roku 2009 firma zbankrutowała Amtel- Vredestein , rosyjskie zakłady opon w Kirov i Woroneżu niech starych opon Amtel wg bezwładności. Pod koniec 2011, mają nowego właściciela – włoskiej firmy Pirelli, oraz nowe opony z asymetrycznym bieżnikiem Amtel Cruise 4X4 ustalone już pod jej nadzorem.

Dobre zachowanie i na mokrej i suchej nawierzchni. W skrajnym kolei na “perestavke” na mokrych liściach miękkim Duster w kontrolowanym poślizgu, ale manewry prędkości są niskie.

Decent gospodarka opony klasy, który jest obecnie dostępny dla wszystkich produkowane Duster Rosja.

Amtel
Cruise 4×4

+ Jazdy
+ Balanced zachowanie samochodu na mokrej nawierzchni
Cena +
Zwiększone opory toczenia
8

Ocena: 7,85

Indeks nośności / prędkości: 98H
Wzór bieżnika: Symetryczny
Waga, 11.8 kg
Twardość Shore bieżnika, ed. 64
Głębokość bieżnika, 8,5 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 39
Kraj pochodzenia: WęgryOpony Hankook wydają się być bardziej godne Avtorevyu i nawet zdobył nagrody, ale wydaje się, że zaawansowana technologia ominąć modelu DynaPro HP. Bus wcześnie zacząć poślizg na mokrej nawierzchni, a te slip rozciągnięte w rzeczywistych sytuacjach może spowodować panikę.

Hamowanie na suchej nawierzchni jest dobry, ale znowu z problemem przeszkody objazdu – manewr uniknięcia powolnego reakcję układu kierowniczego i długotrwałego poślizgowi.

Zaledwie opony, okrągłe i czarne.

Hankook
Dynapro HP RA23

+ Hamujące właściwości na suchej nawierzchni
Chwytakowe właściwości na mokrej nawierzchni
8

Ocena: 7,85

Indeks nośności / prędkości: 98T
Wzór bieżnika: asymetryczna
Waga, 11.2 kg
Twardość Shore bieżnika, ed. 60
Głębokość bieżnika, 9,3 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 74
Kraj pochodzenia: FrancjaAgresywny bieżnik był zły asystent na asfalcie. Podczas wykonywania manewrów “perestavka” – rozciągniętej poślizgu. Na suchej nawierzchni jest lepsze – zacznij przesuwając płynnie i są łatwiejsze do kontrolowania. Jednak właściwości sprzęgła w kierunku podłużnym, nie jest wystarczająco – na suchej nawierzchni drogi hamowania sześć metrów dłuższy niż Pirelli.

Mimo szerokich rowków w centrum występów bieżnika i rozwiniętych w okolicy ramion, w błocie, opony te są gorsze niż Yokohama. Tytuł “Króla Off-Road” utracone. Ale w zaciszu opon Michelin nie mają sobie równych.

Michelin
Szerokość Krzyż

+ Jazdy
+ Komfort akustyczny
Kontrola na mokrej nawierzchni
– Układ hamulcowy, właściwości na suchej nawierzchni
10

Ocena: 7,70

Indeks nośności / prędkości: 98H
Wzór bieżnika: Symetryczny
Waga, 12.3 kg
Twardość bieżni Shore, wyd. 61
Głębokość bieżnika, 10,0 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 138
Kraj pochodzenia: Rosja (YaShZ)Jeszcze przed testu drogowego opony te ustanowił rekord – do wyważania zestaw czterech kołach zajęło ponad pół kilograma ołowiu odważników. Wyraźny znak nie najlepsza jakość wykonania jest. Mamy nadzieję, że to pre-produkcyjne wady produkcyjne – mamy oponę na badania przed ich oficjalną premierą.

Na mokrej nawierzchni opony średnio promującej, ale na sucho stracić większość konkurentów. Hamowanie awaryjne – i co najgorsze opony w teście.

Ale na dobrą drogę gruntową i pozwala pewnie iść do przodu “i” vnatyag poślizgu. Zadowolony z tych opon i komfortu.

Cordiant
All Terrain

+ Jazdy
+ Komfort akustyczny
Zaczepy właściwości i prowadzenie na suchej nawierzchni
Wysoki opór toczenia
11

Ocena: 7,10

Indeks nośności / prędkości: 98S
Wzór bieżnika: Symetryczny
Waga, 11.2 kg
Twardość bieżni Shore, wyd. 61
Głębokość bieżnika, 8,1 mm
Średnia waga ładunku bilansowania g / koło 49
Kraj pochodzenia: JaponiaDlaczego musimy przetestować stary model Dueler H / T 689, a nie nowym Dueler A / T 697? Ze względu na nowość nie był “nasz” wymiar! Ale również model z indeksem 689 jest nadal bardzo popularny. Raczej nabywców przyciągają napis “Made in Japan”. Nic nie przyciąga!

Niskie właściwości sprzęgła, zarówno w mokrej i na suchej nawierzchni. Nieco ostrzejsze szarpnął kierownicę – przednie koła iść do długotrwałego slajdu.

Off-road, opony te są podzielone na początku poślizgu, nie radzą sobie z odejściem rutynę.

Pozostaje się cieszyć dobra jazda i niskie opory toczenia.

Bridgestone
Dueler H/T 689

 
12

ocena: 6,85

Opony te są dobre tylko na drogach – są na pewno na granicy poślizgu, ale jeśli przesadzić z prętem, a następnie zatrzymał się koło będzie dobrze działać.Ale na stałe drogi publicznej, szczególnie o dużym natężeniu ruchu, na tych oponach jest lepiej nie iść.

Dunlop
Grandtrek AT3

 
Advertisements
Tagged with: , , , , , , ,
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories
%d bloggers like this: