Test opon letnie rozmiarze 225/45 R17

Eksperci magazyn motoryzacyjny “Auto Review” testowany dziewięciu modeli opon w rozmiarze 225/45 R17.

– Dlaczego codziennie w drodze do składowiska, robimy objazd do dziesięciu kilometrów? Czy istnieje krótsza droga?

 

I dla mnie, wydawało się, że tubylcy są miłujący pokój. Dwa z nich, na przykład, pozwoliły nam na zmianę koła. Jednak nie kilka razy dokręcać śruby, i tak ci czarni, «czarny” – super chłopaki: dobroduszny, śpiewać, tańczyć … Chociaż utrata opony, zwłaszcza kolei dużych prędkości, może spowodować kłopoty dla nas nie mniej niż tego, co grozi podróży czarne dzielnice. To Audi A3, którym przeprowadzono badania, nie może stać się “do uszu!” W tej “bazy” umieścić ten samochód zimowe 205/55 R16, ale dozwolone opony 225/45 R17, 235/40 R 18 -, a nawet 235/35 R19! Ci, którzy pracowali niezależnie od takiej zmiany, już wiedzą, że “piękne” duże koła może być pół lub nawet dwa razy droższe niż w bazie. Ale nawet jeśli się takie wydatki, nie jest to dobry pomysł, aby wybrać klasę szybkiej magistrali Ultra High Performance i, oczywiście, mieć pewność, że opony będą naprawdę dobre. Faktycznie, ze względu na to, że wyruszył z zimie Moskwa w RPA latem, które zostały wysłane do osobnego pojemnika i opon wiodących marek, i tak zwana druga linia opony. Właśnie skończył dziewięć zestawów szybkich opon przeznaczonych do jazdy z prędkością do 300 kilometrów na godzinę

Wśród uczestników było wielu topowych modeli – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Pirelli P Zero Rosso, Bridgestone Potenza S001, Dunlop Sport Maxx RT … Oczekuje się, że oni również należą do nowej fińskiej opon Nokian Hakka czerni. Koreański przemysł oponiarski jest high-speed rail w E Kumho Ecsta LE Sport i Hankook Ventus V12 EVO. Opony Fulda SportControl nasz “czarny koń”: dobrze znana w Europie Zachodniej, nadal są słabo reprezentowane w Rosji. To było bardzo ciekawe doświadczenie i ContiSportContact 5 – w tabeli rang marki Continental stoją na polstupenki poniżej górnej modelami 5P ContiSportContact, ale dlatego, że zastanawiam się, jak te polstupenki sprawdzą się na drodze?

Testowane opony:

  • Bridgestone Potenza S001
  • Continental ContiSportContact 5
  • Dunlop Sport Maxx RT
  • Fulda SportControl
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
  • Hankook Ventus V12 evo K110
  • Kumho Ecsta LE Sport KU39
  • Nokian Hakka Czarny
  • Pirelli PZero Rosso Asimmetrico

Drogi w pobliżu Pretorii podobny do naszego – w większości wąskie dwupasmowa, z niepewnych krawężniki i asfalt pęknięty. Na składowiska asfalcie Gerotek również nie jest najlepszej jakości – i to jest dobre: ​​znów bliżej do rosyjskiej rzeczywistości. Mimo że w ciągu ośmiu lat, które minęły od naszej ostatniej wizyty w 2005, oto kilka rzeczy zmieniło się na lepsze. Pamiętam, że właśnie z powodu niestabilnego poziomu wody w wannie na aquaplaning. Ostatnio opublikował nowy dnie wanny, ale nie mają czasu na dostrojenie systemu zaopatrzenia w wodę. Więc odporność na aquaplaning oceni tylko kolej.

Mój partner Nikita Gudkov przyspiesza do 70 kilometrów na godzinę na średnicy koła 200 metrów – i wkracza na obszar, wypełnione warstwą vosmimillimetrovym wody. Pojazd jest trzymane, nie “odpłynąć”. Następnie, prędkość wzrasta do 1-2 km / h, potem drugi – i tak długo, jak długo samochód odśrodkowa siła zaczyna “wyciąć” szyszki ograniczające korytarza ruchu po łuku. Ograniczenie prędkości rejestruje GPS-metrowy V-Box Mini – i okazuje się, że jest lepszy niż inne odporne na aquaplaning Opony Fulda SportControl, ale przed drugim “pływały” opon Nokian Hakka czerni.

Teraz hamowania na prostym odcinku mokrym asfalcie. Muszę przyspieszyć do 90 km / h, pedał hamulca na pulsie – i te same V-Box rejestruje drogę hamowania od 80 km / h (próg ten został wprowadzony oddzielnie, i wybraliśmy go na podstawie długości nawadnianych, że z pewnością nie jest na rolce się suchy asfalt). Sześć do ośmiu rund na każdym komplecie opon opona bazowej wyceniać uwzględnienia zmian powłoki i temperatury. Wyniki leżą bardzo heap – drogę hamowania na sześciu różnych opon niewiele ponad metr! Nieco lepsze wyniki w opony Goodyear i Continental, gorzej trochę – opony Kumho.

Kolejny krok – ocena właściwości krzyżowych sprzęgania i obsługi na Beauforta. Nie wiedząc dokładnie, które opony znalazłem nasze czarne asystentów (sprawdź śruby prowadzące jedną z nich), jestem na każdym zestawie dziesięciu razy mijam na mokrym okręgu, a następnie udać się do toru do oceny “mokrą” obsługę. Utwór jest krótki – tylko 530 metrów, ale różnica między oponami czułem się świetnie. Rozwiąż okrążenie – a następnie dokonuje oceny wiarygodności kontroli: na niektórych opon poczułem pewność, z drugiej Audi A3 zaczął się, gdy nie spodziewałem. Było mi przykro, że stabilność nie jest całkowicie wyłączony (np. kontroli stopy “czysty”), ale być może jazda na autostradzie bez ESP zmieni równowagę sił.

Po ukończeniu pół testowej opony, zauważyłem, że fontanny były na krawędziach poniżej. Problemy z dostarczaniem wody?

– To się zdarza – lśniące białe zęby, uśmiech, jeden z naszych czarnych asystentów. – Najprawdopodobniej niektóre z lokalnych mieszkańców nielegalnie podłączony do rury, która dostarcza wodę do ziemi do podlewania ogrodu.

O, Africa!

Na szczęście, tym razem przyczyną zmniejszonym ciśnieniem było inaczej: nasze czarne przyjaciele zapomnieli otworzyć zawór – i zbiornik, który został wyjęty z wody do nawadniania, opustoszałe szlaki. Czekam na pół godziny, aż zbiornik jest pełny ponownie – i kontynuować wyścigu. A Nikita podczas wymuszonej przerwie wyborze miejsca fotografii, ale jakoś wygląda bardziej stopy niż wokół. I słusznie: jest to konieczne, aby bać się węży!

Wkrótce wiedziałem, że najbardziej “fast” na torze były Nokian i Continental. Oni także otrzymali wysokie noty za i wiarygodność kontroli – do jazdy na mokrej nawierzchni bezpiecznych i bardzo przyjemny. Nie można powiedzieć o koreańskich opon: ostre niepowodzeń poślizgu teraz, a następnie “obudzić” stabilizacji systemu.

Teraz – Ocena komfortu. Siadamy z Nikita w samochodzie – i pójść na “wycieczkę” wokół pętli, nie zapomnij, aby odwiedzić i specjalny tor z “Serial” nieprawidłowości. Całkowita waga opon są bardzo wygodne – oczywiście z rabatem na swoich “profilach niskim”. W lepiej jeździć wyróżniać opon Goodyear i na gorsze – zarówno w płynność i niski poziom hałasu – Bridgestone.

Wieczorem wracamy do dołów – i nagle byliśmy kołowania do opancerzonego pojazdu bez wieży! Pamiętamy, że został zbudowany do badania gruntu sprzętu wojskowego – jest nawet specjalny dział dla zbiorników testowania! Ale dlaczego nie wie? I dlaczego będzie tak cicho? Później badał tę obudowę pilota z elektrowni hybrydowej, zdolny do przemieszczania się przez jakiś czas w czystej elektrycznych, takich jak Toyota Prius czy Chevrolet Volt. Mogliśmy wziąć obraz tego niezwykłego, a nawet przejażdżki na pancerz, ale podjęcie innych pojazdów opancerzonych zabronione.

Home “przypadkowe” Problem następny dzień testu – nie zasnąć. Przyspieszenie do 65 kilometrów na godzinę, neutralny – i uwolnić kolejowym przystanku. Przez cztery razy z każdym zestawem kół. Dalej samochód odsunięty (poprawki sprzętowe wybiegiem z prędkością 60 kilometrów na godzinę), niższe opory toczenia opon – a więc, w konsekwencji, bardziej korzystny wpływ na ich zużycie paliwa. Na oponach Dunlop i Kumho Audi A3 wałkuje ponad 800 metrów – świetne wyniki! Ale trzymać się opon Bridgestone i Pirelli nie przekracza 700 metrów.

Znowu jedzenie na drodze do oceny działania, ale asfalt jest suchy, więc rozpocząć powolny i przyspieszenia – 110 kilometrów na godzinę Ale wyniki wciąż może “pływać” – tym razem nie z powodu wody, a ze względu na przegrzewanie się hamulców. Dlatego po każdym hamulce-gol “z ABS” – polutorakilometrovaya “spacer” do chłodzenia hamulców.

Najlepsze hamowania na suchej nawierzchni pod warunkiem, że opony Bridgestone, Goodyear i Dunlop. A najgorsze, aby poradzić sobie z hamowania na suchych nawierzchniach Continental i Kumho, zwiększenie drogi hamowania z 2-2,5 metra.

Następnego dnia było gorąco – w południe termometr pokazał 31 stopni Celsjusza. Mimo, że Afryka, ta temperatura nawet w środku lokalnego latem tj. stycznia tu rzadkością. Bo ziemia, jak również samo miasto Pretoria, położone na płaskowyżu – na wysokości 1200-1400 metrów. Tak więc klimat jest dość łagodny. A my ciepło nawet na rękę już się stało, że opona działa świetnie na mokrej nawierzchni na suchym początku tracić kawałki bieżnika – i ciepła tylko pomaga tak trudne testy.

Jednak jestem bardziej martwi się o nieoczekiwane niebezpieczeństwo spotkania z przedstawicielami lokalnej fauny. I nie trzeba było długo czekać: pierwszy na mojej ogromny orzeł nadleciał, a następnie w lewo w rodzinie asfaltowej dzikich kaczek. A na dodatek – impala! Nie, nie sedan Chevrolet Impala: Impala – jest Antylopa rozmiar kucyka. I skoczyła w tym samym miejscu, gdzie prędkość osiąga 140 kilometrów na godzinę! Nieplanowane hamowanie, “piętro” – i … I mam off i impala trudne strach.

Po przetworzeniu wyniki, okazało się, że w tym czasie drogi – nie o to chodzi. Opony okrążeń prędkości są prawie równoważne. Ale dla ułatwienia pracy różnica jest namacalna. Jeśli opony Goodyear i Pirelli zmienia jak przejść na wzorcach, to opony Kumho łatwo przegapić wierzchołka lub pomylisz się podczas hamowania.

Ale obawy o wzrost zużycia opon były daremne – po wyścigach widzieliśmy wszystkie opony i nie stwierdził przestępstwa zużycie bieżnika. Na tych jeszcze jazdy i jazdy.

Advertisements
Tagged with: , , , , , , ,
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories
%d bloggers like this: