Victor Litwinow, “głównym graczem na rosyjskim rynku – Chiny”

Dyrektor “Kazań Shintorg” Victor Litwin powiedział “Business-Online» o firmie opony, ekspansja chińskich producentów i roli promieni rentgenowskich w produkcji opon.

Którzy dzisiaj są największymi graczami na rynku opon w Rosji? Jakie są marki?

Podzieliłem na rynku opon na trzy części: segmencie opon do samochodów ciężarowych, opon do samochodów osobowych z segmentów, w segmencie opon specjalnych i rolniczych. W pierwszym segmencie, sytuacja przedstawia się następująco: a krajowy przemysł nie bardzo produkcji. Chodzi mi o realne, ciężarowych importowanych. Ltd. “Nizhnekamsk SSC fabryka opon” dopiero zaczyna działać w tym obszarze, a jednocześnie ma bardzo wysokiej jakości produktów. Próby w tym kierunku zrobili zakład Yaroslavl, ale nieskuteczny.

W segmencie pasażerskiego rosyjski rynek jest nasycony, jest poważną konkurencję. Krajowy producent ma już dobre opony . Na przykład, sam Nizhnekamsk. Jarosław sprawia ogromne opony, ale za jakość nadal są zgodne z krajowymi samochodów. China zajmuje mniejszą część, ale we wschodnich regionach – Ural i dalej – zdominowany przez logistykę i mentalności.

W trzecim segmencie – specjalnych i rolniczych opony – problemy z krajowego producenta. Urządzeń domowych nie przyniosły jakości krajowych oponę. Dla poważnych kombajny, ciągniki, zatrudniające głównego rynku rolnego uczestników Tatarstan – “Czerwony Wschód”, “Ak Bars” – nasz przemysł produkuje niczego. Główni producenci tradycyjnie Michelin , Goodyear , również bardzo udany izraelski Alliance firmy. W Sojuszu wykorzystuje unikalne podejście do świata – każda firma autobus w historii, może produkować dziś z minimalnym zamówieniu 20 sztuk. Spółka zachowuje wszystkie formy w magistrali pamięci jest jakościowa wystarczy pracować z elastyczną logistykę.

Głównym graczem na rynku rosyjskim – jest, oczywiście, w Chinach. Na jakości chińskie opony o takim samym poziomie jak te, które produkują nasze krajowe fabryki. Według statystyk Michelin, Chiny mają 60% udziału w segmencie ciężarówek na rynku rosyjskim. Reszta jest dzielona pomiędzy markami Bridgestone , Michelin, Goodyear, itd. liczba towarów sprzedawanych w Rosji jest bardzo drogi z powodu zbyt wysokiego cła przywozowego, w tym opon. Uważam, że nie jest produkowany w kraju, powinny być wprowadzone z minimalną stawką. To nie zabije branżę, ale tylko będzie zdrowa konkurencja.

Jeśli zdecydujesz się na Ukrainę – fabryka opon Dniepropietrowsk – tam już dawno stworzył kilka rozmiarów opon na masową importowanego sprzętu. Przedmiotem naszych warunków korzystania z usługi i kultura – opony wysokiej jakości. Produkuje niewielką ilość Białorusi. Ich udział w rynku – po prostu nieszczęśliwy. Niestety, rosyjski producent z jakiegoś powodu nie rozwija się w produkcji opon specjalnych i rolniczych.

Kim są główni gracze na rynku opon Tatarstanu?

W sprzedaży segmencie opon do samochodów ciężarowych na rynku istnieje kilka misji spółki kapitałowe. Euro cargo importu, nasza organizacja – liderów rynku. W tym segmencie gracz bit. Program współpracy jest zbudowany tak, że dealer nie brzmi prawo i lewo. Wykazywały pewne warunki: zgodność z polityką cenową, trzymanie się dyscypliny dostawy płatności.

Rynek pasażerski pierwszy zyskał na sile, stając się cywilizowane, a teraz ponownie wsunął się w chaosie. Najważniejsze – sprzedać. Dla nas, jako organizacji handlowej, która jest w kontakcie z użytkownikiem końcowym, nie rozumiem polityki Nokian , który rozprowadza dealerskiej i każdy łamie rynku, a jakość opony nie jest taka sama. Nizhnekamsk opona jest nie wiele gorszy Nokian, po prostu odgrywa dużą rolę reklamy i marketingu.

Miejsce Nizhnekamsk CMK między jakościowym i chiński importowanych opon?

Nizhnekamsk pozycjonuje się jako producent najwyższej poziomie opon Continental , ale doświadczenie pokazuje, że podczas gdy to działa na poziomie drugiej marki. To, na przykład, opony Kormoran firmy Michelin, opony Sava firma Goodyear. Możesz zadzwonić do tego środkowy segment.

Na konferencji marketingu i badania poinformował, że rośliny Nizhnekamsk co roku tracą udział w rynku. Czy zgadzasz się z tą oceną?

Nie powiedziałbym, że tak. Dziś zakład produkuje nowy autobus Viatti, wysokiej jakości, ale, moim zdaniem, po zawyżonej cenie. Dostawy są pierwszy kompletny zestaw samochodów, które będą mieć w Rosji.

Nie pojawia się w świecie opon, nowa technologia, która może zmienić wszystko?

Jeśli rozszerzyć skład chemiczny opon, na przestrzeni lat, zmienia się nieznacznie. W razie potrzeby kauczuku naturalnego, a więc będzie się zawsze potrzebna. Chociaż nic nowego na rynku opon nie jest wymyślony, więc na masowej eksploatacji małej zmiany. Będzie obecny na rynku, którzy już nie.

Dla biznesu opon Rosji do WTO nad faktem, że będziemy wcześniej czy później będzie tylko sektor usług. Studiowanie doświadczenia Europy, widzimy tendencję, że opony sprzedawane przez producentów, z których każdy za pośrednictwem sieci. Pierwsza linia do sieci franczyzowych, które są de facto wtedy stać się ich własnością. Myślę, że następne 10 lat nie są zagrożone. Nie wszystkie z Europy, na szczęście, się zakorzenić w Rosji, jestem tego pewien. Może tym razem będzie rosnąć i krajowych producentów.

Należy pamiętać, że chińskie opony są zazwyczaj nie ponosi za gwarancję, certyfikacja jest często formalnością. Opon – jest to przede wszystkim bezpieczeństwo. Szczególnie biorąc pod uwagę stan naszych dróg i warunków pogodowych.

W latach 1990, przemysł oponiarski był dość opuszczona stan. Co o tym myślisz, czy jest sens, aby ich własny przemysł? Być może warto, aby zaimportować wszystkie produkty, jeśli nie mogą konkurować z zagranicznymi producentami?

Możemy konkurować, ale musimy podejść do tego kreatywnie. Przemysł opon wiąże się rozwój innych sektorów gospodarki. W Rosji mamy dla wszystkich. Jeśli weźmiemy pod uwagę najnowsze osiągnięcia w świecie do tworzenia wysokiej jakości, działa prawidłowo, a następnie recyklingu i właściwie wykorzystać Product Recovery, jest to bardzo ciekawy i dochodowy przemysł.

Co do recyklingu, to jest informacja, że Tatarstan planuje się budowę zakładu recyklingu opon. Jeśli on nas potrzebuje?

Rośliny te zbudowane w pobliżu już wiele. Najważniejsze jest to, że istnieją statystyki, zgodnie z którym tylko jeden procent wszystkich wyrobów gumowych w naszym kraju cywilizowanym wykorzystane – recyklingu i ponownego wykorzystania. Jeśli zdecydujesz się na Zachód i byłego bloku sowieckiego, są różne. Regulują ten proces jest prosty, wystarczy rozsądne podejście.

Nie chcesz się dostać do tej branży?

Miałem pomysł, ale w tej branży wymaga poważnych inwestycji. Dziś problemem jest to, że produkt przetwórstwa, który jest wymaganym na Zachodzie, niestety, nie wymaga od nas. Po Petersburg, inne porty lwa udział produktów przetworzonych na Zachód i Chiny.

Na rynku dostępne są dyskonty opon. Jak skuteczna jest ta praca model?

Dla użytkownika jest prawdopodobnie bezpieczne. Czas pokaże ich skuteczności.

Jak dla naszej firmy, jeśli wziąć części pasażerskiej, mamy wielu marek sklepu, i skupić się na dobrych oponach, serwis, serwis opon. Trzymając akcje, mają programy rabatowe. Sami importujemy koreańskiej opony Hankook podpisał bezpośrednie umowy z producentem. Tatarstan, Chuvashia, Bashkortostan, Mari El Republic, Uljanowsk, region Penza – regiony, w których nasza firma.

Byłem w pracy w Korei Południowej Hankook i Bridgestone w Japonii. Po pierwsze, ta nowoczesna fabryka. Po drugie, maksymalna automatyki tam gdzie to możliwe. Obie firmy na poziomie produkcji jest bardzo ścisła kontrola. Na przykład, w fabryce, Korei 100% w produkcji opon bada rentgenowskie. Firma zatrudnia wysoko wykwalifikowanych pracowników, więc stawki wada jest bardzo niska. Rośliny, w porównaniu do naszych znacznie mniejszy.

Stosunek każdego pracownika do pracy za granicą, bardzo różni się od relacji z rosyjskich pracowników. Mamy skomunikowanie koreańskich pracowników, robią co używać samodzielnie. Zatem, jak można zrobić dla siebie jest złe?
Byliśmy również w fabryce Bridgestone. Firma produkuje opony w uzupełnieniu do, na przykład, sejsmiczne podkładki, które są zainstalowane na wieżowce, i zatrzymano fluktuacje w trzęsieniach ziemi. Większość produkcji oczywiście klasyfikowane.
Bardzo dobre opony na dziś, jeśli mówimy o ciężarówkach i samochodach – to, oczywiście, francuski.

Ostatnio próbowano połączyć wszystkie aktywa autobusowe – “Nizhnekamskshina” z byłych zakładów SIBURovskimi, ale coś nie rosną razem. Jak Pan ocenia tę inicjatywę? To miało wpływ na rynek?

Na rynku tego połączenia nie miała wpływu. Producent powinien przetrwać kosztem jakości, gospodarki, integracji na rynku. I jeśli nie było 10-monopol letiyami, i nie było konkurencji, który potem przeniósł się na rynek? Teraz przeniósł się, a może będą jakieś pozytywne zmiany.

Zagraniczne firmy są aktywnie tworzyć produkcję w Rosji. Lee powiedział, że ten jest na rynku?

Nie mogę powiedzieć, że nie było istotnych zmian. Robiłem opon od 1994 roku, i wydaje się, że nigdy nie było roku, kiedy ceny spadły do ​​produktów opon. 2012 rok był pierwszym, który ruszył z Michelin stabilizacji cen w celu zmniejszenia go. Pomimo faktu, że ceny świat się gumy, ale nie jest na rynku rosyjskim szczególny wpływ. Po przejawy kryzysu w Europie częściowo zalane produkty do nas, i nie było nasycenie, szczególnie w segmencie pasażerów.

China nadaje ton. Ponieważ dochody z naszego społeczeństwa nie jest bardzo wysoki, ludzie wolą segmencie ekonomicznym towarów.

Jak doszło do tego biznesu? Jak go utworzyć?

Zastrzegam oficera, przyszedł do jego działalności nieplanowanych. W 1992 roku przeszedł na emeryturę z wojska ze względu na zwolnienia z emerytury 44 dolarów miesięcznie, choć w tym czasie, ze względu na korzyści, a ja służyłem w Afganistanie, I zdobył się na ’21 starszeństwa. Trzeba było zbudować nowe życie. Wtedy nie było kompletne rozbicie flot, i miałem “Wołga”, a ja i moi współpracownicy stworzyli współpracy pakiet taksówkarz. To była bardzo ciekawa sprawa. Następnie próbowałem robić interesy transfer. Zaczął od 400 dolarów pożyczonych od znajomych. Z tej kwoty, udałem się do Polski. Miałem trzy lub cztery wyprawy, ponieważ jest to dość dziki biznes. Pracował w włókienniczymi z rynku tureckiego. Kiedyś spadł Turcy wadliwych tkanin zasłonowych i zostawiłem sprawę.

Potem poszedłem do akcesoriów samochodowych, a następnie przyniósł dwa komplety felg aluminiowych z Turcji. Następnie zaczął wykonywać tego samego kraju opon importowanych. Z tureckich biznesmenów do pracy łatwiej, można już budować jakiegokolwiek biznesu. Rozważa już gwarancji, małżeństwo i tak dalej.

Zaczął od rynku samochodowego, w 2003 roku, jesteśmy partnerem, również oficer rezerwy, tworzone OOO “Kazan-Shintorg”. W ciężkich walkach zakupu nieruchomości, sklep, biuro, stopniowo rośnie ramek.

W 2005 r. zaczął się angażować w szynach cargo. W 2006 roku otworzyła oddział w Naberezhnye Chelny. Idź do regionów było dwa lata temu.

Mamy ciężki biznes z niską rentownością, a postęp zależy od jakości pracowników, ich szkolenie. Firma opona wymaga dużych inwestycji, ma tendencję do sezonowości. Segment pasażer jest jeszcze bardziej podatne na sezonowe. Czasami istnieje wiele sporów, chce dobrze wyglądać w oczach klientów, a więc mają do pewnych ustępstw, koszty, i tak dalej.

Jaki kierunek jest Twoja firma – handel detaliczny, usługi, czy coś innego?

Nasze trzy główne obszary działalności – komercyjne i specjalne opony, opon samochodowych i usług. Usługi z kolei dzieli się na dwie kategorie: te odnoszące się do ładunku i segmentu pasażerskiego. Zajmujemy melkosrochny naprawy samochodów ciężarowych w wystarczająco dużych ilościach, naprawy importowane ciężarówki (coś, co nie jest związane z wprowadzeniem agregatów) – hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy, wykonać diagnostykę. Jesteśmy cztery centra serwisowe, działa tylko z importowanych ciężarówek KAMA zagrożenie nie zobowiązują, rozwinęły one usługę.

Sądząc po swoich doświadczeniach w różnych regionach, można porównać rynku opon Tatarstan inne regiony? Czy są jakieś różnice?

Jeśli weźmiemy pod uwagę sytuację w regionach, w których działamy – Penza, Czeboksary, Uljanowsk, Noworosyjsk, Togliatti, Ufa – że ze względu na fakt, że mieszka w Tatarstan jest znacznie wyższa, żądamy trochę różnych produktów. Bardziej popularne marki opon i premium, jak i towarowych w segmencie pasażerów. W innych regionach wzrost popytu na tańsze produkty. Są to często trudności z płatnością od konsumentów.

Jak oceniasz warunki prowadzenia działalności w innych regionach?

Trudno powiedzieć. Co do biurokracji działalności, wydaje mi się, że są od Brześcia do Władywostoku. Można tylko powiedzieć, że w niektórych regionach są bardziej lub trochę mniej.

Czy jesteś self-szkolenie pracowników w firmie?

Tak, zwracamy uwagę na profesjonalnych specjalistów rozwoju, mamy ekspertami. Inwestujemy pieniądze w szkolenia. Jednak, podobnie jak w każdej firmy, brakuje personelu.

Potrzebujemy ludzi, którzy są chętni do zarabiania pieniędzy. Wśród młodych ludzi tam nastroju obojętnym. Potrzebujemy ludzi, którzy na każdym kroku do zarabiania pieniędzy dla siebie, a zatem do firm, które chcą żyć lepiej i bardziej interesujące.

Opowiedz nam o tej części swojego życia, co jest związane ze służbą wojskową.

W 1979 roku ukończył studia na Wyższej Szkole Straży Charkowie Dowodzenia Tank, służył dwa lata w Ukrainie, a następnie dwie kolejne – w Afganistanie. Po Afganistan przyszedł do Kazania, służył w Tank Kazań Wyższej Szkoły Dowodzenia, przygotowanie do przyszłych oficerów Armii Radzieckiej. Teraz niektóre z moich absolwentów mieć stopień ogólności. Redukcja na emeryturę w randze kapitana, a po tym przedsiębiorcy. Nasz kraj jest po prostu “wschodzące” kapitalizm, była wolność do tego, co chcą …

Obecnie jestem w kontakcie z Suworowa Kazań Szkole Wojskowej. “Kazan-Shintorg” – szef firma kadetów, o trzecie miejsce w swoich sierot. Nasz personel będzie komunikować się z dziećmi, rozmawiać z oficerów i nauczycieli. W święta jedziemy zawsze z prezentów. Łącza wsparcie finansowe.

Opowiedz nam o swoich hobby.

Moje pasje – samochody, pojazdy, woda, i rybołówstwa. Uwielbiam czytać, ale jest to zbyt mało czasu. Z ulubionych autorów – Pikul. Teraz studiuję w głębi wiary naszych wielkich przodków – starożytne Słowian – Inglïizm, bardzo interesujące i istotne.

Imię trzy tajemnice sukcesu w biznesie.

Sukces dla mnie – jest zadowolony z wyników. Wyniki finansowe nie były tak ważne. Biznes – jest to zadanie, które powinno być zabawne. Nie można zrobić to, co jest istotne tylko dzisiaj, trzeba mieć “zakres” na przyszłość. Warunek – w każdym przypadku, aby zachować twarz. Wszystko jest zbudowane na podstawie relacji międzyludzkich. Aha, i wreszcie, należy zawsze zachować “nos na wiatr,” poczuć czas, aby spróbować włączyć do niego, zachowując swoją tożsamość. Musimy mieć wędkę, ale elastyczne.

Advertisements
Tagged with: , , , , , , ,
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories
%d bloggers like this: