Akcji Pirelli spadła po tym jak firma opóźnione przedstawienie planu rozwoju

Akcji Pirelli spadły 08 kwietnia o 5,8%, po tym jak firma ogłosiła, że ​​przełożony od maja do listopada przedstawiła swój plan rozwoju na najbliższe cztery lata.

W ostatni piątek, Pirelli ogłosił, że nowy plan rozwoju 2013-2017, którego prezentację zaplanowano na 8 maja ukaże się w listopadzie, bo wtedy firma będzie łatwiej dokonać prognozy na temat przyszłości koniunktury, który pogarsza się, nawet mówiąc o droższych produktów.

Rynek powitał wieści z niepokojem i, jak zaznaczono w oświadczeniu analitycy Banca Akros, ta wiadomość powinna być uznawana za ujemną, ponieważ potwierdza, że ​​nawet premia rynek opon cierpi z powodu skutków kryzysu europejskiego.

W marcu tego roku, sprzedaż samochodów w Europie spadła ponownie, a teraz trend osiągnął i największy niemiecki rynek samochodowy w regionie, gdzie popyt spadł natychmiast o 17%. Powodem tego jest długotrwały efekt kryzysu finansowego, zmniejszyć siłę konsumentów ludności, a stopa bezrobocia wzrosła do rekordowych 12%, pisze Reuters.

Źródło Reuters w Pirelli powiedział, że firma planuje zrekompensować spadek popytu w Europie poprzez zwiększenie dostaw opon na rynkach wschodzących, gdzie sprzedaż opon nadal rosnąć. Warto zauważyć, że sama decyzja przyjęła już samochód włoskiej firmy Fiat, który zaczął wykorzystywać swoje zakłady we Włoszech w produkcji droższe modele Maserati i Jeep, które następnie dostarczane na rynki zagraniczne.

Pirelli udało się ochronić swoje zyski, pomimo recesji, jako firma koncentruje się na segmencie “PREMUIM” z wyższej marży. Według prognoz Pirelli, opona sprzedaży premia wzrośnie na świecie trzy razy szybciej niż w innych sektorach, co pozwoliło firmie na potwierdzenie swoich prognoz na 2013 rok. W ubiegłym roku, Pirelli dwukrotnie obniżył przewidywane roczne dochody – najpierw z 6,45 do 6,15 mld euro, a następnie do 6,07 miliardów euro.

«Pirelli nie chcesz przegapić tył jego prognozy, więc są one prawdopodobnie w nadziei, że w przyszłym roku będzie mniej niepewności” – powiedział Philip Ushuaia (Philippe Houchois) UBS.

Pirelli nie tylko wśród producentów opon, którzy nie mogą zdecydować się na perspektywach na krótkim i średnim okresie. W szczególności, francuski Michelin ogłosił również, że będzie to bardzo trudne lata w Europie, po zysku Spółki za 2012 była nieco niższa niż oczekiwano wartości ze względu na fakt, że sprzedaż opon specjalistycznych nie może zrekompensować spadek popytu na opony.

11 marca Pirelli spodziewa się otrzymać w 2013 r. zysku brutto na 810-850 mln euro, podczas gdy w 2012 roku, w tym koszty restrukturyzacji spółki zarobił 819.900.000 euro. Przychody spółki wzrośnie o 4-5% do 6.3-6.4 mld euro.

Advertisements
Tagged with: , , , , , , ,
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories
%d bloggers like this: