Analitycy: przybycie Bridgestone w Rosji w pierwszej kolejności Nokian niekorzystnej

Decyzja, aby otworzyć nową fabrykę opon Bridgestone w Rosji doprowadzi do wzrostu konkurencji między zagranicznych graczy na rosyjskim rynku, a przede wszystkim dotyka Nokian, mówią eksperci.

Teraz, Bridgestone ujawnił wszystkie szczegóły na temat ich nowego samochodu osobowego fabryki opon, który rozpocznie produkcję w 2016 r., analitycy zaczęli oceniać jak pojawienie się nowego przedsięwzięcia wpłynie na obecną sytuację na rynku. Według Opony i akcesoria, oprócz lokalnych firm, takich jak “Nizhnekamskshina”, są dwa powody decyzji o utworzeniu Bridgestone Rosja jeszcze bardziej zaciętej konkurencji między producentów zagranicznych – Pirelli, Yokohama, Continental i szczególnie Nokian, dla których Rynek jest kluczowym centrum zysku.

Jest to przede wszystkim ze względu na obawy pojawiły się na temat przyszłości rosyjskiego rynku opon. Według analityków finansowych, Morgan Stanley, rosyjski rynek “spada w prawo w tej chwili”, ze względu na spadek sprzedaży samochodów i spowolnienia wzrostu gospodarczego. W tym samym czasie, fakt, że europejskie opon rynki – jak mówią w europejskiego stowarzyszenia producentów opon i gumy (ETRMA) – “doświadczających cykliczne i strukturalne złożoności”, co oznacza, że ​​producenci pozostaje bardzo ograniczona liczba opcji, gdzie sprzedają swoje produkty . Zwłaszcza, gdy zawodnicy zyskują siłę i poziom zapasów u dystrybutorów “z pewnością nie można uznać za niskie.”

To z kolei może zmusić producentów konkurujących na tym samym udział w rynku, obniżenie cen, a tym samym swoje marże. Czynnik ten jest szczególnie istotne dla Nokian , co stanowi około 40-50% ich dochodów w Rosji.

Jak analityków Morgan Stanley, w pobliżu przyszłego orzeczenia Bridgestone będzie miała konsekwencje dla Nokian, a Finowie mają jeszcze kilka lat, zanim zakład działa. W tym samym czasie, Nokian wyraźnie nowych zagrożeń w perspektywie średnio-i długoterminowej. Zbawienie spółki może być już o szeroką sieć dystrybucji w Rosji i WNP. Zdaniem ekspertów, Nokian może uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, jeśli “zwiększy swoją sieć dystrybucji poza oczekiwany, i utrzymać swój udział w rynku i zdolności tsenoobrazovatelnuyu”.

Oczywiście, każda taka argumentacja potwierdza tylko praktyki. Według mediów finansowych, akcje Nokian spadł 3,8% po zakończeniu budowy nowej fabryki w Rosji Bridgestone. Cokolwiek to było, to prawdopodobnie nie jest spowodowany przez potencjalnego wzrostu konkurencji w tym, że Bridgestone jest akcjonariuszem Nokian. Innymi słowy, ci, którzy mieli nadzieję, że Bridgestone nadal zamierza kupić Nokian w pełni sprawę, że ta wersja wydarzeń, najprawdopodobniej, jest wykluczona.

“Niektórzy inwestorzy mieli nadzieję, że Bridgestone prędzej czy później kupić Nokian, – powiedział agencji Reuters analityk Sauli Wilen (Sauli Vilen) Badań Inderes Equity -. Ale teraz, że wybrali do budowy własnego zakładu w Rosji, ten scenariusz jest bardzo mało prawdopodobne. Innym negatywnym czynnikiem wpływającym na notowania, oczywiście, wzrost konkurencji w przyszłości. ”

Przypomnijmy Bridgestone posiada obecnie około 15% Nokian.

Advertisements
Tagged with: , , , , , , ,
Posted in Uncategorized
2 comments on “Analitycy: przybycie Bridgestone w Rosji w pierwszej kolejności Nokian niekorzystnej

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories
%d bloggers like this: