Wprowadzenie nowego oznakowania europejskiego hit przez chińskich eksporterów

Wprowadzenie nowego oznakowania opon w Unii Europejskiej doprowadziło do spadku chińskiego eksportu, mówi raport Biura Inspekcji i Kwarantanny mieście Kunshan (Jiangsu, Chiny).

Według Biura, w pierwszym kwartale 2013 roku, spółka, której zakłady znajdują się w prowincji Jiangsu, eksportowane opony do sumy 112 milionów dolarów, czyli o 1,9% mniej niż w ubiegłym roku. Tak więc w ujęciu realnym, eksport spadł natychmiast o 22,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2012.

“Na szczęście mamy już zakładów w Europie i Ameryce Północnej, więc teraz jesteśmy zaspokojenia zapotrzebowania na rynku europejskim kosztem produkcji, aw przyszłości będziemy zwiększać tę zdolność, aby mieć więcej możliwości dostaw i zmniejszenia kosztów, – podała spółka Gu Bo Kunshan opon (jak w Chinach nazywa Cooper Tire). Bądź co bądź, w pierwszym kwartale chińskiej fabryce eksportowanego Cooper opon na 30.220.000, co stanowi 25,9% niższe niż rok wcześniej, podczas gdy eksport do UE spadła natychmiast o 73,8% do 670.000 dolarów.

Wszystkie przedsiębiorstwa z siedzibą w prowincji Jiangsu, eksportowane do UE na 2012 opon na 387.430.000, co stanowi 19,5% niższy niż w 2011 roku. Tak więc w latach 2009-2011, eksport rósł bardzo szybko – o ponad 30% rocznie.

Wynika to z tego, między innymi, z wprowadzeniem nowego oznaczenia, co wskazuje na mokrej powierzchni, oporu toczenia i hałasu. Jeśli opony nie spełniają minimalnych wymagań, sprzedaż zakazana w Europie, ale nie wszystkie chińskie firmy są w stanie wyprodukować oponę, która spełnia te standardy. Oprócz tego, że są testowane opony w Europie, co zwiększa koszty wytwarzania.

W rezultacie, chińskie firmy muszą inwestować w badania i rozwój lepszych opon oraz dostosowanie struktury eksportu, przekierowanie autobusem do innych rynków europejskich. W szczególności, od końca ubiegłego roku, Stany Zjednoczone zniesione cła na import chińskich opon, lokalni producenci szybko rośnie ich dostaw na rynku amerykańskim.

Chińskie media donoszą, że sytuacja ta w pewnym stopniu korzystny dla przemysłu opon, ponieważ pobudza rozwój techniczny w przemyśle. Ponadto, zmieniając politykę banku centralnego stopy procentowej w Chinach ulega stopniowej poprawie klimatu inwestycyjnego. Oprócz wszystkiego innego na rynku światowym spadły cen kauczuku naturalnego, co zwiększyło opłacalność produkcji opon. Najważniejsze, że uniemożliwia dalszy rozwój chińskich firm – jest słaby poziom techniczny, niski potencjał badawczy, niewielka część opon o wysokiej wartości dodanej, a dzięki tym wszystkim brak konkurencyjności na globalnym rynku. Z tym, że nie poradzi sobie, jeśli szybki wzrost gospodarczy stymulowany popyt na rynku, ale tempo rozwoju chińskiej gospodarki jest spowolnienie i stopniowo oferta przewyższa popyt. Dodatkowo, kryzys zadłużenia w Europie doprowadziło do wzrostu nastrojów protekcjonistycznych. W ciągu ostatnich kilku lat, UE ustanowiła szereg barier technicznych wobec importu tanich azjatyckich. REACH standardowe i nowe oznakowanie sprawia, że ​​produkcja opon w Chinach droższe, a opony sami stają się droższe, pozbawiając się towarzystwem swoich głównych zalet.

Cheng Shin Rubber, produkuje opony w Kunshan, niegdyś przedsiębiorstwa zorientowane na eksport, wysyła za granicę 70% swojej produkcji, ale teraz całkowicie zmieniła swoją strategię i realizuje 80% opon na rynku chińskim. Firma dostarcza opony rośliny w E Mercedes-Benz, GM, Dongfeng Nissan, Toyota, itp., i tylko te umowy wprowadzone w zeszłym roku do 5,2 mld juanów (840 mln dolarów), z których cztery zostały otrzymane w Chinach. One mld juanów (170.000.000 dolarów), firma zainwestowała w budowę własnej poligon, stając się pierwszym producentem opon w Chinach, mające podobny kompleks.

Prowincja Jiangsu jest głównym centrum chińskiego przemysłu oponiarskiego, i zajmuje drugie miejsce w kraju pod względem eksportu opon. W tym województwie są fabryki takich firm jak Bridgestone , Sumitomo , Cooper, Toyo , Kumho , Hankook , Cheng Shin, Kenda , Nankang i Huafenga, a opony wykonane w Jiangsu, dostępne w 178 krajach na całym świecie od Australii do Rosji. Głównymi rynkami zbytu są Stany Zjednoczone i Europa, którego udział w 2012 roku 22,5% i 21,9%, odpowiednio.

Advertisements
Tagged with: , , , , , , ,
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories
%d bloggers like this: